saudi info

מה לעשות בסעודיה?

הבילויים בערב הסעודית מוגבלים, במקרה הטוב, ובמקומות בהם הם בכלל קיימים הם לרוב מכוונים למשפחות. הדבר מקשה על גברים לטייל ללא משפחה, מכיוון שהם אינם מורשים להיכנס למתחמי בילוי למשפחות. המשמעות יכולה להיות איסור על כניסה לחלקים מסוימים בקניון, מסעדה או מוסד אחר, ובמקרים מסוימים אף לבניינים שלמים. שימו לב לשלטים הקטנים התלויים על הכניסות לבניינים ומעל דלפקי המסעדה שעליהם נכתב " Family only". אפילו במסעדות מזון מהיר יש בדרך כלל קווים נפרדים לגברים רווקים.

על פי החוק בריאד ובמקומות אחרים בסעודיה, נשים חייבות להיות מלוות בפומבי אפוטרופוס, גבר קרוב משפחה, בין אם זר או מקומי. עבירה על הכלל הזה עלולה לגרום להטרדה על ידי המקומיים ו/או למעצר על ידי המשטרה האסלאמית. כלל זה אינו חל על העיר ג'דה, ונשים רבות שם בציבור נראות לבד, או בקבוצות של נשים, בלא בעיות עם התושבים או הפקידים. כלל זה נמצא בתהליכי שינוי בימים אלה מכיוון שהחוק (הארצי) השתנה לאחרונה. נשים בערב הסעודית רשאיות כיום לנהוג ולנסוע ללא מלווה וללא צורך באישור מאפוטרופוס חוקי.

טיולי מדבר פופולריים במיוחד בקרב המקומיים, אך מסוכנים ביותר לזרים, ובעיקר לנשים, בשל התרבות האולטרה-שמרנית של הבדואים החמושים. 

צלילה פופולרית בחוף הים האדום של ערב הסעודית. בג'דה יש ​​מספר אתרי צלילה. אך יש להיזהר מרובם כי מעט מאוד בתי חולים מצוידים להתמודדות עם פציעות הקשורות לצלילה ועם מחלת הדקומפרסיה (הפחתת הלחץ). בתי החולים נגישים לזרים. עבור אנשים לא מבוטחים, ביקור רופא טיפוסי הוא 200 SAR או $53. החופים בג'דה ידועים במקרי המוות הקשורים לצלילה. הים האדום, יפה ככל שיהיה, מלא בדגים ארסיים ואלמוגים. מומלץ מאוד ללמוד באופן מעמיק את החיים הימיים המקומיים, ולשמור על כלל האצבע הבסיסי "לא לגעת בכלום". צלילה מחוץ לגבולות העיר אסורה על פי חוק ועלולה להביא למאסר באישומים הקשורים לסחר בסמים, שמשמעותם מעצר ממושך עד להשלמת הניירת. אתה יכול לצאת לסיור צלילה מאורגן עם חברת Liveboard. הטיולים כוללים צלילה וביקור בג'דה. 

פארקי שעשועים (רבים מהם מקורים) נמצאים לעתים קרובות ליד קניונים וחופים. בערים גדולות רבות יש פארקים ציבוריים וגני חיות קטנים. רכיבה על סוסים, רכיבה על גמלים וכו' זמינה גם במסלולי מרוצי סוסים ובמספר חופים פופולריים. מלונות יוקרתיים רבים מספקים פעילויות קלות (במיוחד מלונות הממוקמים לאורך החופים). פעילויות אלו מוגבלות למשפחות בלבד.

לאחרונה נפתחו בממלכה בתי הקולנוע Vox cinemas ו-AMC.

משחקי וידאו הם אובססיה נצחית של צעירים סעודים, המנוצלת היטב בידי קמעונאים מקומיים. חנויות משחקי וידאו נמצאות בכל מקום בכל הערים הגדולות. משחקים מקוריים מוצעים על ידי רוב החנויות הגדולות יותר, בייבוא ​​מארה"ב או מאירופה בממוצע של כ. SAR270 (כ-70 דולר ארה"ב), בעוד שהחנויות הקטנות יותר מציעות בדרך כלל רק משחקי אתחול (שהם לא חוקיים, אך עדיין משתלמים מספיק, כיוון שכמעט כולם מוכרים אותם) במחירים נמוכים מאוד של SAR10-15) USD2.50-4). ה-bootlegs של Wii ו-Xbox 360 שולטות, אבל חנויות מסוימות מציעות גם משחקי Nintendo DS ו-PSP, שניתנים להורדה במדיה הניתנת להסרה של הלקוח לפי בקשתו.

בתי קפה

בית הקפה הוא כמעט צורת הבילוי היחידה לרווקים. בתי הקפה נמצאים בכל מקום, ומגישים לא רק קפה ותה אלא גם חטיפים. בערים מסוימות, כמו ריאד, הם תחום גברי בלבד, ואילו בג'דה ובערים מסביבה הם משפחתיים מאוד.

אבל אם אתם מחפשים פרפוצ'ינו של אגוזי לוז, סטארבקס ומתחריה השיגו דריסת רגל איתנה בקניוני הממלכה.

לקפה (qahwa) ישנם שני סוגים:

קפה שחור מזרח-תיכוני מסורתי ("טורקי"), מוגש בפינג'ן, עם או בלי סוכר.

הסוג השני, שנמצא כמעט אך ורק בסעודיה הוא הקפה הערבי ה"לבן", המכונה לפעמים "קפה סעודי". הוא מתובל בהל (בדרך כלל), אבל יכול להכיל זעפרן, קינמון או ג'ינג'ר. קפה זה עשוי מפולים שנקלעו בקליעה קלה מאוד, בניגוד לקפה טורקי או מערבי. האהבה לקפה סעודי היא כנראה טעם נרכש, אבל בהחלט שווה לנסות. הוא טוב במיוחד עם תמרים; הטעם החריף של הקפה תואם היטב תמרים מתוקים. כמו הקפה הטורקי, הוא מוגש בפינג'ן. קפה סעודי לעולם לא מכיל סוכר. לפי כללי הנימוס, יש לנענע את הספל הקטן כשתסיים את הקפה כדי שייקחו אותה. אם תסיימו את הקפה ולא תניעו את הכוס, הכוס שלכם תתמלא מחדש, כמובן!

תה "אדום" (Chai), הוא תה רגיל ("שחור"), שבדרך כלל מגיע עם כדורי סוכר ולפעמים כמה עלי נענע (Na'na). תה ירוק הוא תה צמחים רגיל. הכול מוגש בכוסות זעירות.

הוספת תגובה

קטגוריות