saudi info

כסף בסעודיה, שופינג ועלויות טיול

המטבע הסעודי הוא הריאל הסעודי (ريال, SAR), שערכו הוצמד ל-3.745 דולר מאז 1986. הריאל מחולק ל-100 חלאלה, אבל בפועל, כל התשלומים מעוגלים לריאלים ורוב הסיכויים הם שלעולם לא תראו מטבעות חלאלה. שטרות מגיעים בערכים של 1, 5, 10, 20, 50, 100, 200 ו-500 ריאל, עם שתי סדרות במחזור.

הריאל מוצמד גם לדינר הבחרייני ביחס של 10:1. אם אתם שוקלים לנסוע לבחריין, כמעט כל העסקים בבחריין יקבלו ריאל, אבל דינר בחרייני לא ניתן להמרה בקלות בערב הסעודית.

ערב הסעודית היא עדיין במידה רבה חברה של מזומנים, אבל היא מפתיעה לטובה בכך שכרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב מתקבלים בכל מקום. כספומטים נמצאים בכל מקום, במיוחד בתחנות דלק וקניונים. כל הבנקים מקבלים כרטיסים זרים. הבנק הגדול במדינה הוא בנק הלאומי למסחר. ניתן למצוא מחליפי כסף בשווקים, אבל הם נדירים במקומות אחרים. מטבעות זרים אינם מתקבלים על ידי סוחרים. 

מחירים בסעודיה

המחירים לרוב גבוהים למדי: התקציב היומי נע בין 50, ו-200 דולר.

בדרך כלל לא מצפים למתן טיפ, למרות שצוות השירות תמיד שמח לקבל אותם ותעריפי המוניות לרוב מעוגלים כלפי מעלה (או, באופן לא נדיר, למטה). כיום אסור למסעדות על פי חוק לכתוב בחשבון את דמי השירות של 15%, זה לא חוקי, ואם יש כזה, בקשו בנימוס להסירו, צוות המסעדה ייענה במהירות. על החשבון לציין 0% דמי שירות, ובדרך כלל ניתן לתת טיפ מכובד של כ-10% מערך החשבון, תלוי כמובן באיכות השירות. הקפידו לבדוק את החשבון לפני התשלום שכן לפעמים הם יכללו מנה נוספת בתשלום נוסף (כמו במקומות אחרים במזרח התיכון). 

קניות בסעודיה

מעט מוצרים מקומיים מעניינים תיירים. התמרים המקומיים הם באיכות גבוהה. אביזרים דתיים נמצאים בכל מקום, אך כמעט כולם מיובאים. עותקים של הקוראן מיוצרים במגוון רחב של מהדורות ונמכרים במחירים נמוכים מאוד. מי Zam Zam זמינים בכל אזור המערב ובכל שדות התעופה. 

שטיחים הם רכישה מועדפת, רובם מגיעים מאיראן. בג'דה מיוחד יש הרבה שטיחים, רבים מהם הובאו על ידי עולי רגל שמוכרים אותם שם כדי לעזור לממן את הטיול שלהם למכה.

שווקי זהב ותכשיטים גדולים נמצאים ובולטים לעין בכל הערים הגדולות, במיוחד בג'דה, מכה ומדינה. מחירי הזהב זולים בסעודיה, ומיקוח הוא נורמה ברוב החנויות הקטנות והבינוניות. ג'דה, מכה ומדינה מציעות מגוון רב של מזוודות, בגדים, תכשיטים, חפצי נוי, מזכרות, צעצועים, מזון, בשמים, קטורת וספרות דתית, אודיו וכלי עזר. העיר העתיקה של ג'דה (אל-בלד) ידועה בעולם בזכות סגנון הבזאר האותנטי שלה ואווירת השוק הערבי, לצד הארכיטקטורה החג'אזית העתיקה. שם תמצאו הרבה מוצרים מקומיים ובינלאומיים, מתכשיטים, בשמים וקטורת ועד בדים, צעצועים ואוכל, לצד אנשים משלל תרבויות שונות. המקום עשוי להיראות לא בטוח לתיירים, אבל אל-בלד בג'דה בטוחה מאוד, עם ניידות משטרה וקצינים שמפטרלים ברחוב ומוצבים בכל פינה.

קניונים וחנויות מכולת גדולים ומתוחזקים היטב (אל-דנוב, ג'אנט, קרפור) פזורים ברחבי הממלכה.

הוספת תגובה

קטגוריות