saudi info

כניסה לסעודיה – ויזה לערב הסעודית

הגבלות ויזה:

הכניסה אסורה לאזרחי ישראל. אבל חותמת ישראלית על הדרכון כבר אינה מהווה בעיה בביקור בסעודיה. יהדות, כשלעצמה, אינה מונעת כניסה, ועם זאת, ישנם דיווחים נקודתיים שלפיהם מבקרים הכותבים "יהודי/ה" או "אתיאיסט/ית" בבקשה האשרה שלהם מתקשים להיכנס.

הכניסה אסורה לאזרחי קטאר, למעט במסגרת עלייה לרגל איסלמית.

"הממלכה שלי תשרוד רק במידה שהיא נשארת מדינה קשה לגישה, שבה לזר לא תהיה מטרה אחרת, עם מילוי תפקידו, אלא לצאת החוצה" המלך עבדול עזיז בן סעוד, 1930 בערך.

ערב הסעודית הייתה פעם ידועה לשמצה בהיותה אחת המדינות בעלות מדיניות הכניסה המגבילה ביותר בעולם. הממשלה שינתה לאחרונה את מדיניותה כאשר החלה להנפיק אשרות אלקטרוניות וויזות-המונפקות-במקום לאזרחי חמישים ושתיים מדינות במאמץ לעודד תיירות לממלכת המדבר.

עם זאת, יש עדיין כמה הגבלות רציניות. כל התיירים המעוניינים לבקר בערב הסעודית נדרשים להתלבש בצניעות; לנשים, לבישת עבאיה וכיסוי ראש כבר אינה חובה, אך יש לכסות את הכתפיים והברכיים. נשים מתחת לגיל 30 המעוניינות לנסוע לערב הסעודית, או לעבור בה, חייבות להיות מלוות באפוטרופוס גבר. בנוסף, מבקרים זרים שאינם מוסלמים אינם מורשים לנסוע לעיר מכה ולמרכז העיר מדינה.

מבקרים ללא ויזה

אזרחים של מדינות מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, למעט קטאר, רשאים להיכנס לסעודיה ללא ויזה לפרק זמן בלתי מוגבל, ויכולים גם להשתמש בתעודות זהות לאומיות כדי להיכנס למדינה.

גם זרים העוברים דרך שדות תעופה במשך פחות מ-18 שעות פטורים מוויזה.

eVisa ואשרה המונפקת במקום

אזרחי כל מדינות האיחוד האירופי, וכן אנדורה, אוסטרליה, אוקראינה, איסלנד, ארצות הברית, ברוניי, בריטניה, הונג קונג, טאיוואן, יפן, ליכטנשטיין, מלזיה, מונטונגרו, מונקו, מקאו, נורבגיה, ניו זילנד, סינגפור, סן מרינו, קוריאה הדרומית, קזחסטו, רוסיה, שווייץ, טאיוואן, יכולים לקבל אשרה אלקטרונית באינטרנט תמורת תשלום לפני ההגעה, או עם ההגעה לסעודיה. 

הערות:

  • זמן האספקה ​​של eVisa (אם היא מבקשת מראש) יכול לארוך בין חצי שעה ל-48 שעות.
  • אשרות אלו תקפות לכניסה לסעודיה למשך 90 יום.
  • עמלת הוויזה האלקטרונית היא SAR440 (USD120), וכוללת את הביטוח הנדרש. התשלום זמין באמצעות כרטיס אשראי. אם אתם בארה"ב, צפו לבעיות מסוימות עם כרטיסי האשראי שלך והיו מוכנים לנסות מספר כרטיסים שונים.
  • חוקי קורונה (מעודכנים לדצמבר 2021):
    • רשום את סטטוס החיסון שלך מבעוד מועד ב-Muqueem.
    • אפליקציית Tawakkalna משמשת בכל המדינה להוכחת חיסון ואיתור מגע. הערה: כדי ליצור חשבון, עליך להימצא פיזית בערב הסעודית ולאמת מספר SMS. כמה עסקים וקניונים בג'דה קיבלו תמונה של כרטיס חיסון זר במקום אפליקציית Tawakkalna.

אשרות מוקדמות

ויזות מוקדמות נדרשות לכל שאר הזרים המעוניינים להיכנס, כמו גם לאלו המגיעים לצרכי עבודה. הסעודים מעדיפים לא להעניק ויזות לנשים ללא ליווי, אבל היתרי עבודה הם נפוצים בתחומים מסוימים – במיוחד אחיות, מורות, עוזרות, וכל אחת יכולה לקבל אם לספונסר שלה יש מספיק קשרים.

אשרות מעבר מוגבלות למעט נהגי משאיות למרחקים ארוכים ולטיסות מעבר, ובדרך כלל מונפקות ללא תשלום. עם זאת, קל יחסית להשיג אשרת מעבר לנסיעה דרך סעודיה אם את/ה נמצא פיזית באופן חוקי במדינה סמוכה ומוכיח את הצורך לנסוע דרך סעודיה למדינה סמוכה אחרת.

אשרות חאג' (עלייה לרגל) ניתנות על ידי ממשלת סעודיה באמצעות השגרירויות הסעודיות ברחבי העולם בשיתוף עם מסגדים מקומיים. חל איסור על עולי רגל ועל בעלי אשרת מעבר לנסוע בחופשיות ברחבי הממלכה, ובעונת החאג' השגת ויזה מכל סוג נוטה להיות קשה יותר. 

כחלק מתוכנית החדשנות שמקדמת הממלכה בימים אלה בנושא ויזות לערב הסעודית, הועמדה פוליסת ביטוח מקיפה חדשה למוסלמים הנוסעים לממלכה לעלייה לרגל בעומרה.

חלק מהמבקרים המערביים המגיעים לתקופה קצרה יכולים לקבל אשרות עסקיות, המחייבות הזמנה מנותן חסות מקומי שאושרה על ידי לשכת המסחר הסעודית. לאחר שההזמנה מאובטחת ומאושרת, התהליך בפועל של הוצאת הוויזה העסקית הוא מהיר יחסית וללא סבל, ונמשך בין יום אחד לשלושה חודשים. השמועה אומרת שה"ויזות החדשות" (שנוצרות באופן אלקטרוני) זמינות רק דרך סוכנויות במדינת מגוריכם. קבלת אשרת עבודה היא הרבה יותר מורכבת, אבל לרוב, המעסיק שלך יטפל ברוב הניירת.

הכיף לא נגמר כשמקבלים את האשרה, מכיוון שעל הוויזות לא מצוין תאריך התפוגה המדויק שלהן לפי הלוח השנה המערבי אלא רק החודש שבו הן מסתיימות בלוח השנה המוסלמי. תוקף האשרה יכול להתחיל מתאריך ההנפקה או מתאריך הכניסה הראשונה, בהתאם לסוג האשרה, ולאשרות כניסות מרובות עשויות להיות גם הגבלות על מספר הימים המותרים לשהות בממלכה בכל ביקור (בדרך כלל 28 ימים לביקור) ו/או על מספר הימים המותרים לשהות במהלך תקופת התוקף. כל זה גורם לבלבול פנטסטי, וזה לא נדיר לקבל תשובות שונות מהשגרירות, מהמעסיק שלך ומהפקיד בשדה התעופה. כתוצאה מכך, קורה לעתים קרובות שכניסת ויציאת המבקר מעוכבת למשך מספר שעות בשדות התעופה לפני הכניסה והיציאה.

אם יש לך ויזת עבודה או סטודנט, נדרשות אשרות יציאה כדי לצאת מהארץ. (אשרות עסקים, תיירות, מעבר או חג' אינן מצריכות אישורי יציאה). אינך יכול/ה לקבל אשרת יציאה ללא חתימה מהמעסיק או נותן החסות שלך, והיו מקרים שבהם אזרחים זרים לא הצליחו לעזוב בגלל מחלוקת עם מעסיקים או אפילו עם הלקוחות. לדוגמה, אם חברה זרה נתבעת בסעודיה בגין אי תשלום חובות ואתה נחשב לנציג שלה, אשרת היציאה שלך עשויה להידחות עד לסיום התיק בבית המשפט. היזהרו מאוד ממקרים כאלה, שכן הסדרת הניירת הנוגעת לנושאים כאלה תיקח חודשים.

 מכס

לערב הסעודית יש כללים נוקשים מאוד לגבי מה שמותר לייבא: משקאות אלכוהוליים, בשר חזיר, חומרים דתיים אסלאמיים שאינם סוניים ופורנוגרפיה (בהגדרה רחבה מאוד) אסורים כולם. מחשבים, קלטות וידיאו ו-DVD נתפסים מעת לעת ונלקחים לבדיקת הרשויות. אם אינך בטוח/ה אם הסרט שאת/ה צופה בו או משחק הווידאו שאת/ה משחק/ת בו נחשב לא-איסלאמי, כנראה שעדיף לא להביא אותם איתך לממלכה. עם זאת, באופן כללי, הבדיקות אינן מעמיקות כפי שהיו בעבר. שקיות עדיין עוברות צילום רנטגן, אבל חיפושים גופנים הם היוצא מן הכלל ולא הכלל. שימו לב שמשפחות מערביות שנוסעות באמצעות אשרת מעבר תקפה בדרך כלל מועברות דרך בדיקת מכס.

היזהרו מאוד עם נשיאת סמים. החזקת סמים היא עבירה שדינה עונש מוות. ישנם חומרים רבים שאסורים בסעודיה, כולל פרג ואגוז מוסקט. התייעצו עם השגרירות לפני הנסיעה, וכלל אצבע הוא לא לשאת מוצרים שעלולים להסתבך בצרות!

הוספת תגובה

קטגוריות