saudi info

חגים בסעודיה וזמני התפילה

זמני התפילה

החיים בסעודיה סבים סביב חמש התפילות היומיות. כל החנויות והמשרדים נסגרים במהלך כל תפילה למשך 20-30 דקות לפחות, ומשטרת הדת מפטרלת ברחובות ומובילה משתמטים למסגדים. עם זאת, קניונים, בתי חולים ושדות תעופה נשארים פתוחים (אבל כל החנויות בתוך הקניונים סגורות) והמוניות ושאר התחבורה הציבורית ממשיכות לפעול כרגיל.

התפילה הראשונה היא פג'ר, מוקדם בבוקר לפני אור השחר הראשון, והקריאה לתפילת הפג'ר היא קריאת ההשכמה בממלכה. אחרי הפג'ר, יש אנשים שאוכלים ארוחת בוקר ויוצאים לעבודה, כאשר החנויות נפתחות.

התפילה השנייה היא דהור (אל-דהור), הנערכת בצהרי היום. תפילת דהור של יום שישי (יום אל ג'ומעה) היא התפילה החשובה ביותר בשבוע, שבה גם מוסלמים שאינם שומרי מצוות אדוקים מתאמצים לרוב להגיע למסגד. אחרי דהור, מרבית האנשים הולכים לארוחת הצהרים, וחנויות רבות בוחרות להישאר סגורות למשך השעות החמות.

תפילות עצר (אל-עצר) מתקיימות בשעות אחר הצהריים המאוחרות (שעה וחצי-שעתיים לפני השקיעה), וחנויות רבות נפתחות שוב לאחריהן.  תפילות מגרב (אל-מגרב) נערכות עם השקיעה ומסמנות את סיום יום העבודה בחלק גדול מהמגזר הפרטי. התפילה האחרונה היא אשעה (אל-אשעה), המתקיימת כ-45 דקות עד שעה לאחר השקיעה, ולאחריה יוצאים התושבים לארוחת הערב. התיירים מתייחסים לזמן שבין מגרב לאשעה כ"חלון התפילה", שבמהלכו תוכלו להגיע לסופר ולקנות מצרכים אם תתזמנו זאת נכון.

זמני התפילה משתנים מדי יום בהתאם לעונות השנה ולמיקומך המדויק בממלכה. אפשר למצוא את שעות התפילה היומיות בכל עיתון, והמשרד לענייני האיסלאם מקיים שירות זמן תפילה מקוון שימושי.

חגים בסעודיה

הסעודים חוגגים את החגים המוסלמיים. שני החגים המוסלמיים העיקריים הם: עיד אל-פיטר, החל בסוף חודש צום הרמדאן, ועיד אל-אדחה, המציין את עקידת ישמעאל, שחל כ-70 יום לאחר הרמדאן. 

יש גם חג חילוני אחד: יום איחוד הממלכה, ב-23 בספטמבר. למען האמת, באופן רשמי זהו אינו חג או פסטיבל, אבל למעשה מתייחסים אליו כאל כזה.

במהלך הרמדאן עצמו, התיירים והמבקרים נדרשים לקיים את האיסורים של חודש הצום, לפחות בפומבי: אסור לאכול, לשתות או לעשן בשעות האור. כמה מלונות טובים יוכלו לספק שירות חדרים בשקט במהלך היום, אבל במקומות אחרים תצטרכו להתמודד עם קיומו של הצום. משרדים ומסעדות נשארים פתוחים בשעות מוגבלות, אבל קצב העסקים מואט עד לטירוף. רק לאחר תפילת ערבית, נפתחות כל המסעדות בשווקים ומתקיים מסחר הומה עד השעות הקטנות של הבוקר. רוב החנויות פתוחות גם כן, וקרירות הערב הופכת אותו לזמן נעים לקניות. תייר יכול ליהנות מהערבים הללו, אף כי רובם יעדיפו לאכסן בחדרם במלון מצרכים לארוחת בוקר שקטה יותר מאשר לקום בארבע לארוחת בוקר סעודית גדולה לפני עלות השחר.

ערב הסעודית שינתה את סוף השבוע הרשמי שלה מימי חמישי ושישי לימי שישי ושבת.

הוספת תגובה

קטגוריות