saudi info

גברים ונשים בסעודיה – כללי ההפרדה

הפרדה בין המינים

ברוב תחומי החיים בערב הסעודית מתקיימת הפרדה בין המינים כדי להבטיח שלגברים ולנשים שאינם קרובי משפחה אין אפשרות "להתערבב". על פי כללי ההפרדה, כל האנשים מחולקים לשלוש קבוצות:

  • משפחות. היחידה הבסיסית של החיים הסעודים. משפחות מורכבות מנשים מלוות במהראמים שלהן (אפוטרופוסים גברים חוקיים) – אב, אח, בעל, דוד, אחיין – וילדים.
  • רווקים. גברים שאינם מלווים במשפחותיהם. למרות השימוש הנפוץ במילה "רווק", אין חשיבות לשאלה אם הגבר נשוי או לא; בעל יסעד בחלקת הרווקים בצהריים כשהוא נמצא לבדו ובחלק המשפחתי בארוחת הערב בחברת אשתו.  אסור לגברים, על פי חוק, להימצא בחברת אישה שאינה האישה שלהם או בת משפחה מלווה רשומה, והמשטרה הדתית שמה לב במיוחד לזוגות בין-גזעיים.
  • נשים רווקות – נשים שאינן מלוות באפוטרופוס הגברי שלהן. רוב האתרים למשפחות בג'דה (אבל לא בריאד ולא בשאר סעודיה) יקבלו נשים רווקות. לנשים אסור על פי חוק להיות מלווה בשום מקום על ידי גבר שאינו האפוטרופוס הרשום שלהן. העונש יהיה גרוע יותר לגבר מאשר לאישה. בעוד שהגבר נאלץ לחתום על שבועה בכתב לא לחזור על העבירה ועלול להיות חשוף לצליפות או למאסר, נשים בדרך כלל "מוחזרות" למשפחותיהן, כאשר האפוטרופוס הגברי שלהן צריך להישפט ולהיענש על העבירה בשמן.

דוגמאות אופייניות להפרדה כוללות:

מוסדות
ממשלתיים
בדרך כלל יש מדור נשים.
בנקיםסניפים נפרדים לגברים ולנשים.
בתי קפהבריאד – לרוב לגברים בלבד,
בג'דה כמעט בכל בתי הקפה
יש גם ​​אזורים משפחתיים.
מסעדותאזורים נפרדים למשפחות ולגברים. 
ברוב המסעדות (במיוחד בג'דה)
יאפשרו לנשים רווקות להיכנס
לחלק המשפחתי.

גברים

 כמעט כל המקומיים לובשים טואב (גלימה לבנה עם שרוולים) עם גוטרה או שימאג (כיסוי ראש), אבל קוד הלבוש הסטנדרטי לגברים זרים בערב הסעודית הוא מכנסיים ארוכים וחולצה עם שרוולים ארוכים, למרות שחולצות טריקו נפוצות יותר ויותר. מכנסיים קצרים הם מראה לא נפוץ מחוץ לחדר הכושר או לחוף הים, אבל בימינו, ברוב המקרים הם לא יכניסו אותך לצרות.

בניגוד לשמועות, גברים עם שיער ארוך לא צריכים לגזור אותו לפני שהם נכנסים לממלכה. גברים רבים בסעודיה מגדלים שיער ארוך. הנורמות התרבותיות בקרב הבדואים, המהווים את רוב האוכלוסייה, אוסרות עליהם לספר את שערם, שלרוב מוסתר מתחת לכיסוי הראש. אבל חלק מהגברים עשויים לקבל "עצות" מהמוטאוויין אם שיערו של הגבר קשור, ובדרך כלל יבקשו ממנו להתיר אותו, מכיוון שקשירת שיער נחשבת "נשית".

נשים

החוק הסעודי אוסר על נשים להתרועע עם גברים שאינם קרובי משפחתן. בחלק מהמסעדות המשפחתיות הולכים רחוק עוד יותר ולא מאפשרים לזוג נשוי לסעוד יחד עם רווק. לנשים מותר לנהוג.

אסור לאישה לנסוע לבדה. אסור להן להישאר לבד בבתי מלון, שדורשים נוכחות של אפוטרופוס גבר.

רווקה שנעצרה על ידי המשטרה או המוטאווין ומתבקשת לבוא איתם יכולה להתקשר לאפוטרופוס הגברי שלך ולבקש ממנו ללוות אותה. עם זאת, כמלווה, ייתכן שתידרש למסור את תעודת הזהות שלך, ואינך רשאי לעזוב עד שהמשטרה/מוטאווין יאפשרו לך לעשות זאת.

 

הוספת תגובה

קטגוריות