saudi info

איך מגיעים לסעודיה?

טיסות לסעודיה

לערב הסעודית יש 4 שדות תעופה בינלאומיים בריאד, ג'דה, מדינה ודמאם. שדה התעופה בדהרן סגור כעת לתנועה אזרחית, כך שנוסעים לאזור המזרחי טסים כעת לדמאם, או לבחריין הסמוכה (שקל יותר להגיע ממנה) ואז חוצים לסעודיה ברכב.

חברת התעופה הלאומית של ערב הסעודית היא Saudi Arabian Airlines, המכונה לעתים קרובות בשמה הערבי Saudia. לחברה יש רקורד בטיחותי סביר, אבל רבים מהמטוסים שלה ישנים ואיכות השירות, הבידור בטיסה וכו' נוטים להיות נמוכה. כמעט כל חברות התעופה במפרץ ורוב חברות התעופה הגדולות באירופה טסות לסעודיה. במהלך החאג', טיסות שכר רבות משלימות את חברות התעופה הסדירות. 

זרים המתגוררים בסעודיה יכולים לעתים קרובות לקבל הנחות מרעישות בטיסות יוצאות במהלך החאג'. חברות תעופה ממדינות מוסלמיות טסות בהמון עולי רגל, ואינן רוצות לחזור ריקות.

באוטובוס

חברת SAPTCO מפעילה שירותי אוטובוסים חוצי גבולות לרוב שכנותיה של ערב הסעודית ואף מעבר לכך, למשל לקהיר.

ככל הנראה השירות הפופולרי ביותר הוא בין דמאם או חובר לבחריין, המופעל על ידי חברת התחבורה הסעודית-בחריינית הנפרדת Sabtco.  ישנם חמישה אוטובוסים מדי יום בעלות של SAR50/BHD5 והנסיעה על פני קו המלך פאהד אורכת כשעתיים ביום טוב; ראה בחריין לפרטים.

 במכונית

מעברי רכב קיימים בכל הגבולות, אם כי המעברים לקטאר ולתימן סגורים כעת. המעברים עם עיראק פתוחים כעת, אך היו מוכנים לענות לשאלה מדוע אתם מבקרים בעיראק. הדרכון שלך יוטבע גם על ידי המכס וההגירה העיראקים, מה שכנראה יגרום לך לכאב ראש בעת ביקור במדינות אחרות, בעיקר מערביות. כדאי לעקוב אחרי מידע נוסף על בטיחות בנסיעה בעיראק. המעברים לכווית, ירדן, בחריין ואיחוד האמירויות פתוחים 24/7. 

הנהיגה בסעודיה השתפרה מעט בזכות הטמעת מצלמות מהירות ורמזור שבודקות גם אם אתם חוגרים את חגורת הבטיחות או משתמש בטלפון. הקנס על אי חגורת בטיחות, מהירות מופרזת ושימוש בטלפון הוא 80 דולר, ועל נסיעה באור אדום יש קנס כבד של 800 דולר! נהיגה בערים הגדולות יותר כמו ריאד, ג'דה ובמיוחד דמאם עדיפה על הערים הקטנות יותר. אתם תיתקלו בנהגים אגרסיביים בכבישים מהירים, אולם בדרך כלל הנסיעה האגרסיבית והתאונות מתרחשים כאשר אין נתיבים, למשל בשכונות וברוב הרחובות שאינם כבישים מהירים. גם הכבישים הבין-מדינתיים די אגרסיביים, כי רוב הנהגים גרים באזורים כפריים ורגילים למהירויות גבוהות יותר. אם לא תחסמו את הנתיב השמאלי יהיה בסדר.

ברכבת

אין מסילות ברזל המקשרות את ערב הסעודית עם מדינות אחרות, אם כי בצפון עדיין ניתן למצוא חלקים וחלקים של מסילת החג'אז שהובילה פעם לדמשק.

באוניה

מעבורות נוסעים יוצאות פעם בשבוע או פחות ממצרים וסודאן לנמלים במערב ערב הסעודית (השירות לאריתריאה הפסיק לפעול). המעבורות איטיות, לא נוחות ולא זולות במיוחד, והן רלוונטיות בעיקר אם אתה חייב להעביר את המכונית שלך. במעבורות עדיין עשוי לחול איסור לא רשמי על הפלגתם של נוסעים מערביים.

הוספת תגובה

קטגוריות