saudi info

אוכל ושתיה בערב הסעודית

כמו כל שאר העסקים בסעודיה, המסעדות אמורות להיסגר בשעות התפילה, כאשר הן בדרך כלל מעמעמות את האורות ומסרבות לתת שירות. ג'דה ידועה בזכות המסעדות ובתי הקפה שלה שניתן למצוא בכל פינה בכל רחוב, בעוד ריאד מגבילה את בתי הקפה שלה לקניונים ולפרוורים. העישון בתוך חללים סגורים (ואפילו בבתים) אסור בכל הערים הגדולות במדינה; אכיפת החוק הזה מחמירה מאוד ובעלי מסעדות לוקחים אותו ברצינות מכיוון שהם מסתכנים בסגירת העסק שלהם. העישון מותר בעיר בשטחים פתוחים בלבד, שבהם רוחות קרות נעימות מאוד בערבי החורף, אבל אוויר חם בערבי הקיץ (וגם לח, בג'דה). עישון בתוך חללים סגורים מותר רק מחוץ לערים הגדולות.

אוכל מהיר

מזון מהיר הוא עסק ענק בערב הסעודית, כולל כל הרשתות הרגילות (מקדונלדס, בורגר קינג, פיצה האט, רכבת תחתית) וכמה רשתות שממעטות לצאת מארה"ב במקומות אחר (למשל Hardee's/Carl's Jr., Little Caesars). הארוחות, שמוגשות תמיד עם צ'יפס וקולה, עולות SAR 9-20. בין החקיינים המקומיים השווים בדיקה נמנים:

  • אל-באיק – עוף מטוגן- בג'דה, במכה ובמדינה ובריאד.
  • Kudu – רשת סנדוויצ'ים סעודית.

אינספור מסעדות הקארי המנוהלות על ידי ולמען הקהילה ההודית/פקיסטנית/בנגלדשית הגדולה של ערב הסעודית הן זולות יותר. בחנויות הללו מוגשות מנות טאלי גדולות במחיר נמוך של 5 SAR. רק אל תצפו לפינוקים כמו מיזוג אוויר. 

בערב הסעודית אין מזון מהיר שאינו "חלאל" (כשר). בשר חזיר לא יוגש בסעודיה, מכיוון שהוא אסור באיסלאם. 

יש לנקוט משנה זהירות כאשר אוכלים במסעדות, מכיוון שהן אינן עומדות בתקני הבריאות והבטיחות המערביים.

מטבח מקומי

המאכל הלאומי הסעודי הוא כבסה – אורז בצבע כתום או אדום עם כבש או עוף, עם רטבים  חזקים ותבלינים (אבל בלי צ'ילי). הוא דומה לבריאני ההודי אבל לא ממש זהה.

שווארמה זמינה באופן נרחב במתחמים קטנים ייעודיים; SAR3-4 הוא המחיר הסטנדרטי למנה. מצרך זול ונפוץ נוסף הוא תבשיל שעועית פירה מצרית. המזללות הללו מציעות בדרך כלל גם פלאפל ומגוון סלטים ומטבלים כמו חומוס וטבולה.

באופן מפתיע, קשה מאוד למצוא מסעדות המגישות מטבח סעודי אמיתי. למרות שבמלונות רבים גדולים יותר יש מסעדות ערביות, הן בדרך כלל באיכות נמוכה למדי. המארח הסעודי, המקומי או הזר שלך אולי יוכל להראות לך כמה מקומות, או אם יש לך ממש מזל, לארגן לך הזמנה לארוחת ערב בבית.

מנדי – עוף או כבש עם אורז מבושל בסיר תלוי מעל האש.

שתיה

מקומות בילוי עם אלכוהול, מועדוני לילה, השמעת מוזיקה בפומבי והתרועעות עם זרים מהמין השני, אסורים כולם על פי חוק, וניתן לקבוע שאף אחד לא מגיע לערב הסעודית בשביל חיי הלילה שלה.

אלכוהול

משקאות אלכוהוליים אסורים בתכלית האיסור על פי חוק בכל המדינה, למרות שהמשטרה מעלימה עין מהתנהלות במתחמים של עובדים זרים, שבהם יין ביתי נפוץ. ועם זאת, אם המשטרה תופסת אנשים המעורבים בהברחה או בזיקוק אלכוהול בכמויות, הם יטופלו לפי החוק הסעודי. זר אולי לא יקבל את העונשים שיקבלו המקומיים, אבל יכול לצפות לכמה חודשים בכלא, הלקאות פומביות והצלפות, ולאחר מכן גירוש. 

יש חומר לבן מקומי המכונה בקרב זרים "סידקי" (בערבית "לחבר") או סתם "סיד". הוא לרוב חזק מאוד ובטעם נוראי. בנוסף לסיכון המשפטי הברור, קיים סיכון שזיקוק לא מקצועי יהפוך אותו לרעיל ממש. יש להימנע מהדברים, בהדגשה.

אל תשתה ותנהג! היא עצה טובה בכל מקום, אבל במיוחד בסעודיה. אם אתה מעורב בתאונה, או שאתה מושך תשומת לב משטרתית בדרך אחרת, ההשלכות עלולות להיות חמורות.

משקאות קלים

כמו במקומות אחרים במפרץ, הסעודים הם חובבים גדולים של מיצי פירות שונים, החל מהסוגים הרגילים (תפוח, תפוז) ועד למוזרים לחלוטין (בננה-לימון-חלב-אגוז).

גרסאות לא אלכוהוליות של משקאות אלכוהוליים הן פופולריות. שניים מהנפוצים ביותר הם שמפניה סעודית, שהיא בעצם מיץ תפוחים תוסס, ובירה מאלט, לא אלכוהולית, מתוקה ולעתים קרובות בטעם חזק עם תמציות מנגו, תות, תפוח, לימון וכו'. אפשר למצוא אפילו בירה באדווייזר (ללא אלכוהול, כמובן) בטעם תפוח!

מים בבקבוקים זמינים וזולים ב-SAR2 או פחות לליטר וחצי, כך שתיירים ותושבים רבים בוחרים לשתות אותם ליתר ביטחון. רבים מהתושבים קונים מי שתייה מתחנות טיהור. הם אוהבים לשתות הרבה מים ומיצי פירות.

הוספת תגובה

קטגוריות